goldmovie

کلمات کلیدی
دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱ ب.ظ

واکنش دنیا در برابر کرونا

درست بیش از شش ماه پیش ، با ظهور ویروس جدید ، سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری را اعلام کرد. در پایان ژانویه ، ده هزار مورد و بیش از دویست نفر درگذشت اعلام شد. هیچ یک از این مرگ ها در خارج از چین رخ نداد. از آن زمان ، جهان و زندگی ما به طرز چشمگیری تغییر کرده است ، اما ما چقدر در نبرد با تاج موفق هستیم؟ اگر به کل دنیا نگاه کنیم ، تصویر خیلی خوب به نظر نمی رسد؛ بیش از 21 میلیون مورد تأیید شده و حدود 770،000 مرگ و میر. دکتر مارگارت هریس از سازمان بهداشت جهانی گفت: "در ابتدای این بیماری همه گیر جهانی ، صدها هزار نفر در هفته طول کشید ، اما اکنون در ساعت ها اندازه گیری می شود." وی گفت: "ما هنوز در مرکز اپیدمی بسیار جدی جهانی هستیم. وی گفت: "اگرچه همه گیر همه جا یکسان است ، اما تاریخ در حال تغییر است. تأثیر تاج بر جهان یکسان نبوده و فرد به راحتی می تواند چشم بسته به واقعیت سایر کشورها باشد. اما برای همه ، صرف نظر از اینکه در جنگل آمازون ، در آسمان خراش های سنگاپور یا خیابان های پشت بریتانیا زندگی می کنند ، این واقعیت باقی مانده است: تماس نزدیک با مردم به نفع ویروس است. هرچه به هم نزدیک تر باشیم ، گسترش آن راحت تر است. این واقعیتی است که از زمان آغاز به کار در چین وجود داشته است. هر کجای دنیا هستید ، این اصل است که اوضاع را تشریح می کند و آینده را شکل می دهد. این اصل است که توضیح می دهد شیوع بالای در آمریکا (آمریکا و آمریکای لاتین) ، کانونهای فعلی عفونت و همچنین روند صعودی بیماران در هند و اینکه چرا مردم در هنگ کنگ در مراکز قرنطینه نگهداری می شوند و در کره جنوبی حساب های بانکی و تلفن های خود را کنترل می کنند. 

 

دکتر الیزابت گروپلولیز از دانشگاه سنت جورج در لندن گفت: "این ویروس در سراسر جهان رواج دارد و زندگی همه را تحت تأثیر قرار داده است." این واقعیت که تاج از شخصی به فرد دیگر منتقل می شود ، این واقعیت را تأکید می کند که همه ما به هم متصل هستیم. این فقط مربوط به مسافرت نیست ، بلکه درمورد صحبت کردن و گذراندن وقت در کنار هم است - کاری که همه مردم انجام می دهند. "حتی شعار بلند می تواند شریان های کرونر را باز کند." دکتر هریس می گوید: "این یک بیماری همه گیر جهانی ویروسی است." "ما در دوره کوروی ویروس زندگی می کنیم." در کنترل شیوع موفقیت در جایی حاصل شده است که از انتشار آن به شخص جلوگیری می شود. نیوزلند یکی از کشورهایی است که توجه بسیاری را به خود جلب می کند. آنها همچنین هنگامی که فقط چند مورد در کشورشان وجود داشت ، به سرعت عمل کردند. محدودیت ها و بستن و بسته شدن مرزها. تعداد موارد در نیوزلند در حال حاضر کم است و زندگی به طور کلی به حالت عادی برگشته است. با این حال ، چند روز پیش ، پس از جشن نیوزلند صدمین سالگرد خود را بدون شیوع جدید ، چهار بیمار جدید شناسایی شدند. پیروی صحیح از پایه ها به کشورهای فقیرتر نیز کمک کرده است. مغولستان بزرگترین مرز با چین را دارد ، از آنجا که همه گیری آغاز شد. این کشور می توانست به شدت آسیب دیده باشد ، اما تا ماه ژوئیه یک بیمار مجبور به مراقبت های ویژه نبود. یک استاد مغولی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن گفت: "تا به امروز ، مغولستان کمتر از 300 مورد تأیید شده و هیچ کس درگذشته نیست." 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۷
سیده مرضیه آل یاسین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی