goldmovie

کلمات کلیدی
دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۷:۴۲ ب.ظ

فواید خوردن موز


هم کودکان و هم بزرگسالان طعم موز را دوست دارند. به همین دلیل ، قرار دادن موز به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم همه افراد بسیار آسان است. علاوه بر این ، موز به ویژه مناسب است زیرا می تواند به راحتی در کیسه حمل شود و مثلاً در محل کار مصرف شود. در این مطلب از سایت همسرتایم به فواید خوردن موز خواهیم پرداخت.

موز مخصوصاً برای چه مواردی مفید است؟

رژیم های غذایی
موز افزودنی بسیار خوبی برای هر رژیم غذایی است زیرا حاوی 11٪ فیبر و فقط 108 کالری است. وجود فیبر به هضم خوب و جلوگیری از یبوست کمک می کند. موز همچنین می تواند قبل از ورزش خورده شود ، زیرا منبع سریع انرژی است.

افسردگی
طبق مطالعه اخیر در مورد افرادی که از افسردگی رنج می برند ، بسیاری از آنها گزارش کردند که بعد از خوردن موز احساس بهتری دارند. به این دلیل که موز حاوی آمینو اسید تریپتوفان است که در بدن انسان به سروتونین تبدیل می شود ، که به اثر مثبت آن بر وضعیت احساسی مشهور است.

فشار خون
موز سرشار از پتاسیم است ، که به سیستم گردش خون کمک می کند اکسیژن را به مغز و بافت ها برساند. پتاسیم برای عملکرد طبیعی قلب نیز لازم است و فشار خون را کاهش می دهد.



جای مصرف مسکن در ابتدای چرخه ، می توانید یک موز بخورید که درد را کاهش می دهد.

از فعالیت مغز پشتیبانی می کند
در مطالعه ای که در یک مدرسه آمریکایی انجام شد ، دانش آموزان یک صبح موز صبحانه ، ناهار و ناهار موز دادند تا ارزیابی کنند که چگونه بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. محققان دریافتند دانش آموزانی که به طور منظم موز می خورند در کلاس فعالتر می شوند و سریعتر از سایر همکلاسی ها حفظ می شوند.

خماری
مواد طبیعی موجود در موز و مقدار زیادی ویتامین آنها را برای افرادی که شب قبل بیش از حد الکل مصرف کرده اند ، مناسب می کند. چند مخلوط موز را با ماست در مخلوط کن مخلوط کرده و کمی عسل به عنوان شیرین کننده اضافه کنید. موز معده شما را آرام می کند و عسل سطح قند خون را بازیابی می کند.

بارداری
بسیاری از زنان باردار در ماههای اول بارداری مقادیر بیشتری موز برای مقابله با تهوع صبح مصرف می کنند. بعلاوه ، اعتقاد بر این است که در برخی فرهنگ ها ، موز به حفظ درجه حرارت طبیعی در زنان باردار کمک می کند.

کم خونی
موز سرشار از آهن است و در افرادی که از کم خونی فقر آهن رنج می برند ، به یک مکمل غذایی برای بازیابی سطح طبیعی آهن در بدن نیاز دارند.


موز اولسر یکی از معدود میوه های مجاز است که می تواند در صورت وجود زخم یا ورم معده مصرف شود. این به این دلیل است که بافت نرم دارند و اسیدیته محتوای معده را افزایش نمی دهند. آنها حتی اسیدیته افزایش یافته معده را کاهش می دهند و از آن در برابر اثرات مضر اسید کلریدریک محافظت می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۶
سیده مرضیه آل یاسین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی