goldmovie

کلمات کلیدی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ب.ظ

خوب بودن در خانه


به والدین (والدین) خود احترام بگذارید و به آنها گوش دهید . آنها بیش از شما تجربه زندگی دارند ، بنابراین ممکن است از آنچه تصور می کنید عاقل تر باشند. از آنها مشاوره بخواهید ، و برای چیزهایی که به شما می گویند ارزش دهید (حتی اگر همیشه موافق نباشید). به این فکر کنید که چقدر کارهای خوبی برای شما انجام داده اند. به احتمال زیاد شما هرگز قادر به متوقف کردن در شمارش نخواهید بود. [3]
والدین کامل نیستند ، و گاهی اوقات توصیه های بد می کنند و تصمیمات بد می گیرند. آنها را بشنوید ، و سپس دیدگاه خود را تا آنجا که می توانید با آرامش توضیح دهید. با هم کار کنید تا یک رویکرد خوب را دریابید.
شرایط بد را قبول نکنید. اکثر والدین خوب (یا حداقل مناسب و معقول) هستند ، اما برخی از آنها بدجنس یا بد دهن هستند. اگر در خانه اوضاع بد است ، با بزرگسال دیگری که به او اعتماد دارید صحبت کنید. یک معلم ، مشاور مدرسه ، والدین یکی از دوستان ، روحانیون ، بستگان یا بزرگسالان دیگری را که شنونده خوبی است امتحان کنید. درمورد اتفاقات با آنها صحبت کنید و برای رسیدگی به شرایط از آنها کمک بخواهید.


در خانه کمک کنید . وقتی می بینید پدر و مادر یا خواهر و برادرتان به نظر می رسد که به کمک احتیاج دارند (دست و پنجه نرم کردن با بسته ها ، انجام کارهای خانه و ...) بگویید "آیا کاری می توانم برای کمک به شما انجام دهم؟" درها را برای آنها باز کنید ، به حمل چیزها کمک کنید ... چیزهای کوچک می توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند.

مهارت های مفید را بیاموزید. دفعه بعدی که پدر و مادر یا خواهر و برادر بزرگتر خود را در حال انجام کارها دیدید ، سعی کنید از آنها بخواهید که نحوه کار را به شما نشان دهند. هر دوی شما می توانید این کار را با هم انجام دهید. شما در خانه تمرین می کنید و کمک می کنید ، و سپس وقتی یک فرد بالغ مستقل باشید در آن مهارت خواهید داشت. بیاموزید که چگونه آشپزی ، لباسشویی ، کارهای خانه و سایر کارهای اساسی را انجام دهید. به والدین و هرکسی که می بینید می تواند از دست استفاده کند کمک کنید.
برای بچه های کوچک همسایه خود که شب بیرون می روند ، از آنها بچه داری کنید. نوجوانان به طور سنتی می توانند از این طریق درآمد خوبی کسب کنند.
کارهای حیاط مانند موز چمن ، مراقبت از گیاهان و علف های هرز را امتحان کنید.
دست خود را در کارهای اساسی مهندسی مانند تعمیر خودکار ، تعویض لاستیک منقطع و تعمیر شیر نشتی امتحان کنید . دختران در مهندسی بهتر از آنچه اکثر مردم تصور می کنند هستند!
بعضی از والدین مایلند در ازای انجام کارهای خیریه کمک هزینه ای تنظیم کنند یا برای انجام کارها (به عنوان مثال 10 دلار برای چمن زدن چمن) به شما پول می دهند.

فضای خود را تمیز نگه دارید . اتاق و هرگونه آشفتگی را که در خانه ایجاد می کنید تمیز کنید . اگر می بینید که آشفتگی هایی از آن شما نیستند ، هنوز هم می توانید به پاکسازی آنها کمک کنید. جارو ، جاروبرقی ، لباس های نامرتب و کثیف را کنار بگذارید و چیزهایی مانند پنجره ها و آینه ها را تمیز کنید.
پاکسازی خرابکاری های دیگران خوب و اختیاری است. اگر انرژی ندارید احساس تکلیف نکنید

 

منبع :

تنظیم خانواده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۹ ، ۲۱:۳۲
سیده مرضیه آل یاسین
شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۲۰ ق.ظ

قیمت سکه و خودرو در چه حالی است ؟

نوسان بازار ارز و سکه، قیمت‌ها در بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داد و بازار خودرو در اولین روز آبان یکی از پرنوسان‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت.قیمت خودرو روندی افزایشی را تجربه کرد و در حالی که طی دو روز گذشته قیمت‌ها کاهش یافته بود، امروز بار دیگر با روندی معکوس همراه شد.فعالان بازار معتقدند افزایش شدید قیمت ها در ماه‌های اخیر، بازار این کالای سرمایه‌ای را با رکودی شدید مواجه کرده است. گفته می شود خرید و فروش در بازار به حداقل رسیده و حتی در روزهای ریزش قیمت نیز اغلب فروشندگان دست از فروش کشیدند تا با رسیدن بازار به ثبات مجددا خودروی خود را عرضه کنند. قیمت سایپا ۱۱۱ برابر با ۱۴۰ میلیون تومان گزارش شد و نرخ پراید ۱۳۱ و ۱۳۲ نیز به ترتیب برابر با ۱۲۲ و ۱۲۴ میلیون تومان در بازار فایل شد. قیمت تیبا ۲۳۱ و تیبا ۲ نیز برابر با ۱۵۰ و ۱۶۱ میلیون تومان گزارش شد . این دو خودرو به نوعی خودروهای جایگزین پراید در بازار شناسایی می‌شوند.
قیمت ساینا و کوییک نیز ۱۶۴ میلیون و ۱۸۱ میلیون تومان در بازار اعلام شد . سراتو که این روزها کاهشی قابل توجه را شاهد بود بار دیگر به نرخ یک میلیارد و بیست میلیون تومان در بازار فایل شد. قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی نیز در بازار ۲۳۰ میلیون تومان و سمند سورن برابر با ۲۷۵ میلیون تومان گزارش شد . دنا ۳۱۴ میلیون و دناپلاس ۳۷۰ میلیون تومان از سوی آگهی دهندگان قیمت خوردند. پژو ۲۰۷ دستی آی نیز ۴۳۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

 

منبع : car.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۹ ، ۰۹:۲۰
سیده مرضیه آل یاسین