goldmovie

کلمات کلیدی
پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۴۰ ب.ظ

قنداق نوزاد می تواند خطرناک باشد

بر اساس مطالعه ای که در مجله Pediatrics منتشر شده است ، بچه هایی که می توانند قند بزنند ممکن است خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزادان را در هنگام خواب افزایش دهند .

محققان دانشگاه بریستول انگلیس دریافتند که نوزادانی که به صورت قنداق در شکم یا در حالت پهلو قرار می گیرند 38٪ بیشتر خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را دارند . در نوزادانی که به پشت می خوابیدند ، این خطر بسیار کمتر بود.

محققان برای ایجاد ارتباط بین قند نوزاد و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ، نتایج چهار مطالعه جداگانه را که طی 20 سال در انگلیس انجام شد ، بررسی کردند. آنها داده های مربوط به 2510 نوزاد را تجزیه و تحلیل کردند که 760 نفر از آنها بر اثر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد فوت کردند.

این مطالعه به هیچ وجه به والدین توصیه نمی کند که بچه های خود را قند بزنند. این نشان می دهد که داشتن قند برای بچه های بزرگتر که اکنون می توانند از خواب به حالت خطرناک تری در هنگام خواب تبدیل شوند ، می تواند خطرناک باشد. این اتفاق معمولاً بین 4 تا 6 ماهگی اتفاق می افتد.

نویسندگان این مطالعه به والدینی که بچه های خود را قنداق می کنند توصیه می کنند که همیشه آنها را در رختخواب به پشت بگذارند. آنها همچنین باید تصمیم بگیرند که چه زمانی قنداق کودک را متوقف کنند. بهتر است این کار را به محض اینکه کودک خود به خود شروع به کار کند ، انجام دهید.


 
در نوزادان تازه متولد شده که نمی توانند به شکم خود پشت کنند ، قنداق کاملاً ایمن است. علاوه بر این ، تصور می شود که بچه هایی که قند می خورند شبیه موقعیت سفتی در رحم آنها هستند و تصور می شود آنها را تسکین می دهد و به آنها کمک می کند تا سریعتر بخوابند.

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ، مرگ کودک زیر یک سال است که پزشکان نمی توانند علت آن را تشخیص دهند.

 

منبع :

همسرتایم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۳۰
سیده مرضیه آل یاسین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی